Wiem, że temat może nie jest dobrze nazwany, ale … (Jak ktoś ma pomysł, niech zmieni :D)
Ogólnie jestem pingwiniarzem i stąd mój pomysł. Nie wiem czy wszyscy wiedzą, ale aplikacje w Linuksie się pobiera z tzw. Repozytoriów. Są to servery z pakietami. Ogólnie w repozytorium Debiana (w Ubuntu niby też, ale w mniejszym stopniu) developerzy dbają o czystość - czyli legalność, ale nie o tym mam mówić.
Myślę, żeby (ja ogólnie nie jestem grafikiem, ale mogę się popytać znajomych) czy dobrym pomysłem byłoby (Nie znam się na tym I głównie liczę na waszą pomoc, bo znając moich kolegów) zrobienie otwartej grafiki i muzyki, dzięki czemu powstałaby jako-taka gra, mogłaby trafić do Repozytoriów i można by było grać?
No cóż, pomysł zły nie jest, ale VCMI w finalnej postaci ma umożliwiać prosty modding, czyli twój pomysł może bez problemu zostać zrealizowany jako mod
Witamy na forum, fervi!
Tak, ten pomysł od czasu do czasu wypływa, pamiętam, że Val-gaav kiedyś proponował coś takiego na bazie grafik HotA. Tylko ich status prawny jest dla mnie przynajmniej niejasny.
Myślę, że prędzej czy później zbiór w pełni wolnych grafik dla VCMI powinien powstać i ze swojej strony obiecuję zadbać, by silnik był w stanie je wykorzystać. Stworzenie w pełni wolnej gry opartej na Heroes z pewnością godnym dążeniem. Problem jest taki jak zawsze — grafik do gry by potrzeba naprawdę wiele, bo to nie tylko miasta i jednostki, ale też teren, obiekty, artefakty, czary (i ich efekty), interfejs użytkownika itd. Nawet przy ograniczonym zakresie (np. dwa miasta po kilka jednostek) roboty będzie od groma. A jeszcze wszystko to powinno być utrzymane w spójnej stylistyce i być przyzwoitej jakości.
Powinien się więc za to wziąć jakiś kompetentny i sprawdzony zespół. Obawiam się jednak, iż VCMI wciąż nie jest dostatecznie grywalne, by zainspirować taki zespół do uformowania się i podjęcia tak znacznego trudu.